W roku szkolnym 2024/25 oferujemy Państwu zestaw szkoleń realizowanych pod hasłem “W dobrej szkole” dla nauczycieli, wychowawców i dyrektorów:

Szkolenia dla nauczycieli:

  • Dobrostan nauczyciela – o trudnościach, potrzebach i dbaniu o siebie – czynniki zaburzające oraz wspierające stan równowagi i dobrej kondycji psychicznej nauczyciela, możliwości i źródła radzenia sobie w sytuacjach zagrażających dobrostanowi
  • Bezpieczeństwo w sieci – symptomy przemocy w sieci i możliwości reagowania na cyberprzemoc
  • Czat GPT – możliwości wykorzystywania sztucznej inteligencji w procesie nauczania/uczenia się, umiejętność korzystania z czatu GPT
  • Narzędzia Google w pracy nauczyciela – praktyczne zastosowania narzędzi Dysk, Dokumenty, Prezentacje, Formularze, Arkusze, Meet, Kalendarz
  • Edukacja włączająca – wykorzystanie technologii cyfrowych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością i SPE

Szkolenia dla wychowawców:

  • Klasa o różnorodnych potrzebach edukacyjnych – praktyczna wiedza o organizacji procesu dydaktycznego w klasie z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych
  • Zachowania ryzykowne młodzieży (alkohol i inne substancje psychoaktywne) – wiedza na temat działań niosących ryzyko negatywnych konsekwencji dla nastolatka oraz strategie wdrażania czynników chroniących
  • Zapobieganie dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami – znajomość mechanizmów powstawania uprzedzeń oraz zapobiegania dyskryminacji i przemocy poprzez budowanie w społeczności szkolnej relacji opartych na empatii i otwartości na różnorodność
  • Nastolatek w kryzysie, depresja, niska samoocena, problemy z psychiką – wiedza o bodźcach, przyczynach, objawach kryzysu psychicznego; umiejętność wspierania nastolatka w kryzysie

Szkolenia dla dyrektorów:

  • Interwencja kryzysowa w szkole – procedury postępowania w zakresie udzielenia pierwszej pomocy, komunikacji z policją, innymi służbami oraz z rodzicami/ opiekunami dzieci i młodzieży, z otoczeniem szkoły i z mediami
  • Budowanie polityki medialnej szkoły – praktyczna wiedza o prawach i obowiązkach szkoły jako instytucji zaufania społecznego w przypadku niezapowiedzianej wizyty w szkole przedstawicieli prasy/ radia/ telewizji
  • Kontakt z mediami – powody, zasady, formy kontaktu. Osoby upoważnione do udzielania informacji, formułowania komunikatów, budowania relacji z mediami
  • Wewnątrzszkolny system oceniania – poznawać świat z uśmiechem – informacja zwrotna, ocenianie kształtujące, zgoda na popełnianie błędów

—————————————————————————————————————–

Oferujemy Państwu całoroczne kompleksowe wspomaganie szkoły, oparte na wspólnej diagnozie potrzeb, obejmujące:

  • doskonalenie nauczycieli,
  • wspieranie rozwoju szkoły (projekty school development),
  • pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla nauczycieli, uczniów i rodziców w formie konsultacji indywidualnych, terapii, analizy przypadków i planowania działań wspierających.

Zasady współpracy, harmonogram działań, metody monitoringu i ewaluacji zapisujemy w negocjowanym z Dyrekcją szkoły/ placówki kontrakcie. Wszystkie szkolenia zostały opracowane w taki sposób, aby dostosować ich treść i czas trwania do potrzeb Rady Pedagogicznej konkretnej szkoły czy placówki.