Każda szkoła ma ambicję być „dobrą szkołą”, tzn. taką, która tworzy społeczność zmierzającą wspólnie do osiągnięcia celów związanych ze zdobywaniem wiedzy i umiejętności oraz rozwojem osobistym i społecznym. Dobra szkoła:
- zapewnia wszystkim członkom/-niom społeczności bezpieczeństwo psychiczne i fizyczne
- rozpoznaje i uwzględnia uniwersalne potrzeby każdej osoby w szkole
- ma ugruntowany wewnętrzny system oceniania i inne dokumenty prawa wewnątrzszkolnego, które praktycznie wspierają rozwój ucznia
- zapewnia uczennicom i uczniom poczucie wpływu na własny rozwój
- osiąga efekty edukacyjne i pedagogiczne zgodnie ze swoimi aspiracjami i możliwościami
- organizuje profesjonalne wsparcie uczniom i uczennicom ze SPE
- tworzy przestrzeń do partnerskich relacji w radzie pedagogicznej
- inspiruje nauczycieli i nauczycielki do współpracy ze sobą w sprawach dydaktycznych i wychowawczych
- wspiera nauczycieli i nauczycielki do ustawicznego doskonalenia swoich umiejętności i poszerzania wiedzy na rzecz rozwoju własnego i szkoły
- współpracuje z rodzicami dzieci i młodzieży z uznaniem wspólnych celów i świadomością dobra dziecka.
Ponadto:
- dyrekcja szkoły widzi i docenia wkład pracy wnoszony przez nauczycieli i nauczycielki w rozwój własny i szkoły
- dyrekcja i pracownicy/-e szkoły komunikują się transparentnie, przyjaźnie i po partnersku z rodzicami i opiekunami uczennic i uczniów.
Zapraszamy Państwa do podjęcia całorocznej lub semestralnej współpracy w ramach programu CRiE pn. „Ku dobrej szkole”.
Będzie to proces rozwojowy polegający na realizacji cyklu spotkań szkoleniowo-konsultacyjnych 1 raz w miesiącu oraz na wykonywaniu zadań ustalonych przez grupę chętnych nauczycieli/-ek, reprezentujących radę pedagogiczną, wspólnie z moderatorką procesu.
Moderatorka poprowadzi także indywidualne i/lub zespołowe sesje coachingowe.
Zajęcia będą się odbywać stacjonarnie u Państwa w szkole. W wyjątkowych sytuacjach online.
Nasze propozycje tematów są następujące: kierunki rozwoju szkoły, wdrażanie zmian z lekkością, mistrzostwo dydaktyczne, komunikowanie się oparte na relacjach, empatia dla siebie i dla drugiego człowieka, prowadzenie rozmów z rodzicami na trudne tematy, mediowanie w sytuacjach konfliktowych, integracja społeczności – współpraca nie współzawodnictwo.
Jednocześnie – gdy w trakcie procesu powstaną nowe pomysły i inspiracje tematyczne – dostosujemy się i wyjdziemy naprzeciw Państwa potrzebom.
Uczestnicy/-czki programu otrzymają świadectwa ukończenia kursu doskonalenia nauczycieli.
Kontakt celem ustalenia zakresu współpracy, podpisania umowy, terminów zajęć itp.:
b.owczarska@crie.pl; tel. 600 677 752.