Coaching

300 zł/ zjazd

* Ilość zjazdów: 10 

  • studia doskonalące
  • prowadzone przez trenerów przygotowujących kadry do kompleksowego wspomagania rozwoju szkoły (projekt ORE, rozporządzenie MEN z 26.X.2012r.)

Opłata przed każdym zjazdem!

Adresaci:

Studia są adresowane do osób zajmujących się doskonaleniem
i rozwojem zawodowym nauczycieli, psychologów, pedagogów oraz osób sprawujących funkcje kierownicze. Program studiów ukierunkowany jest na potrzeby pracowników systemu doskonalenia nauczycieli,  dyrektorów szkół i placówek oświatowych, nauczycieli akademickich, wykładowców i trenerów, i osób chcących wzbogacać swój warsztat pracy o nowe metody pracy z dorosłymi.

Cele:

  • zdobycie wiedzy teoretycznej  zakresu tematyki związanej z coachingiem,
  • nabycie praktycznych umiejętności w pracy metodami coachingowymi,
  • opanowanie umiejętności wykorzystania poznanych metod i narzędzi coachingowych w pracy indywidualnej i w pracy z grupą dorosłych.

Metody pracy:

Program studiów realizowany będzie w oparciu o zajęcia prowadzone w formie warsztatowej. Nacisk kładziemy  na aktywność uczestników i umożliwienie osobistego doświadczenia poznawanych metod  i narzędzi podczas ćwiczeń indywidualnych oraz grupowych w grupie maksymalnie 15 osobowej.

Obszary tematyczne:

Program studiów wzbogacony jest o wiedzę z zakresu andragogiki,  zagadnienia związane z motywowaniem osób dorosłych i wspieraniem ich w rozwoju, a także związane z zarządzaniem
i wspieraniem zmian – w oparciu o metody coachingowe.
  • Definicje  i odmiany coachingu obecnego na rynku.
  • Psychologiczne podstawy coachingu a edukacja osób dorosłych.
  • Coaching a inne działania wspierające rozwój.
  • Wybrane zagadnienia związane z pracą na motywacji klienta.
  • Efektywność  pracy metodami coachingowymi.
  • Kompetencje coacha.
  • Proces coachingu, przebieg sesji coachingowej.
  • Cele coachingu. Stawianie celów coachingowych.
  • Zawieranie kontraktu coachingowego.
  • Praca z grupą przy wykorzystaniu metod coachingowych.
  • Komunikacja w pracy coacha.
  • Metody i narzędzia w pracy coacha.
  • Wartości i przekonania w procesie coachingu.
  • Zaawansowanie techniki formułowania pytań coachingowych.
  • Sytuacje trudne w pracy coacha i techniki radzenia sobie z nimi.
  • Coaching jako metoda wspierania zachodzącej zmiany.
  • Aspekty psychologiczne związane z zarządzaniem zmianą.
  • Wykorzystanie technik coachingowych w pracy z uczniami i w rozmowach z ich rodzicami.
  • Wykorzystanie technik coachingowych w pracy dyrektora szkoły.
  • Rola coachingu w budowaniu kultury organizacyjnej.
  • Podstawowe założenia koncepcji organizacji uczącej się
    a coaching.
  • Coaching w pracy osób wspierających rozwój nauczycieli.
  • Etyka w pracy coacha.


Czas trwania:

  • 2 semestry
  • 160 godzin oraz 40 godz. praktyk

Struktura:

10 zjazdów weekendowych co 3-4 tygodni

sob., niedz. – 9.00 – 15.45

Wymagane dokumenty:

  • odpis lub kopia dyplomu ukończonych studiów wyższych
  • dowód osobisty
  • 1 zdjęcie
  • wypełniony arkusz zgłoszeniowy